onsdag 29 april 2020

Sluta snusa... dag 2

Igår på morgonen vid typ 6:30 tog jag min sista snus för den eran av snusande. Då tog snuset slut och jag har ännu inte köpt något nytt.

Jag känner mig lite "stissig" och "speedad".

Jag har köpt knäckebröd, tugggummi, Fishermans Friend. Dricker mycket vatten, the och kaffe. Jag har tagit bort alla förhållningsregler om vad jag får äta nu och äter godis så fort jag känner för det. Allt för att underlätta övergången till en snusfri vardag.

Det går bra. Ibland känns det lite tomt och jag saknar snuset men för det mesta tänker jag inte på snus utan har bara en surrande känsla i kroppen om att något saknas eller har förändrats.
Nu har jag nog snusat i... 6-7 år utan uppehåll tror jag. Då hade jag ett uppehåll på drygt ett halvår och innan dess så snusade jag i ca 3 år.