onsdag 8 september 2021

Skadat ledbandet



Innebandy är kul, men ibland har man otur. Igårkväll på träningen så råkade jag trampa på en annan spelares klubb-blad. Jag ramlade och i fallet så sträcktes ledbandet på höger sida på vänster knä ut och det knäppte till. Lite som när man knäpper med knogarna.

Det kändes lite ömt direkt, ungefär som om man fått ett blåmärke, men det var tillräckligt för att jag avbröt träningen och åkte hem. Väl hemma så var känslan densamma tills jag somnade.

Idag däremot så gör det ganska ont när jag böjer på knät. Morgonträningen blev lite haltande, med armhävningar men inga pull-ups. Det var för svårt att göra dom i en dörrpost och inte böja på knät. Lite chin-ups kunde jag dock göra med ena benet rakt fram och det andra vikt under mig.

Suck... hoppas att detta inte tar för lång tid att läka nu. Det känns trist att inte kunna löpträna eller styrketräna ordentligt på ett tag.

Är det dags att sluta med innebandy? Vill säga Nej, men tanken finns fortfarande kvar.