måndag 21 februari 2011

Någon som vill flytta?

Ytterligare en vecka passerar.

Evelin har fått feber igen. Det började i Fredags och håller i sig men är på väg bort. William kan nästan sitta själv nu. Eller han sitter själv men skulle ramla då och då om man inte förhindrade det.
Det känns lite konstigt att tiden går så fort. Om 1 vecka blir William 6 månader. Var kom det ifrån? Tiden går för fort ibland. Men det är härligt att se Evelin och William skratta tillsammans och jag brukar påminna mig själv om att dom snart kommer kunna leka ihop.... och bråka med varandra. ;-)

Grannen bakom oss skall flytta. Någon som behöver ett stort hus och vill bli granne med oss? :-)
Det kommer säkert bli en ganska stor familj som flyttar in. Huset har 6 sovrum.
http://www.hemnet.se/beskrivning/1460615?r=3
Det känns tråkigt att dom skall flytta tycker jag. Jag småpratar med dom när vi träffas på tomten och på gatan och dom är alltid trevliga. Vi borde kanske försöka att hinna med en middag innan dom försvinner....

Vi har fått en spricka i vindrutan på bilen också. Förmodligen kom det när det var sådär härligt och -20 grader. Ser ut som ett litet stenskott är orsaken till sprickan. Förslag på var man fixar det mottages gärna, annars får Bilia eller Car Glass Repair ta hand om det.

Äntligen!!!
I helgen så införskaffades äntligen den nya mediacenter PCn.
Det blev en Asus eeeBox 1501 som skall förses med Ubuntu linux och XBMC. Så i helgen blir det nog storpremiär med någon bra film.
Hääärligt!!! :-)

Snart är det vår.... snart är det MC säsong. Nya regler gäller för uppkörning med tung MC:
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=8988
Det är bra för min äldsta syster.
Jag är övningskörningshadledare för henne i år. Det är nytt. I Maj har jag haft kortet i 5 år! Stort!!! :-)