fredag 11 februari 2011

Yep, it's a blizzard....

Jaha, så kom det lite snö igen.
Och SL gör som många andra Stockholmare. Stannar hemma!
I morse när jag skulle till jobbet så gick inga bussar. Inte bara i Hässelby var dom inställda utan i hela Stockholm! Funny....

Men jag vet inte vad som var roligast med denna morgon...
Att det var 20 cm snö ute, att bussarna inte gick så att jag fick gå till tunnelbanan och från Karlaplan till Frihamnen, eller kanske.... killen, som trots vädret, var ute och tränade löpning på gärdet?
Vissa lär sig aldrig verkar det som.

SL håller sig hemma. Endast tunnelbanan verkar gå som vanligt.
Barnen håller sig hemma då det inte går att ta sig till dagis på ett enkelt sätt.
Min systerson håller sig nog också hemma. Där han bor tar man bussen till pendeltåget, men varken pendeln eller bussen gick i morse, så efter 50 min väntan vid busshållplatsen gav han upp och gick hem igen.
Att bo nära tunnelbanan har sina fördelar ibland.