måndag 10 juni 2013

Irländarna och Måndag morgon

Jaha.

Så var det Måndag morgon då.

Jag var tidig till jobbet och knep den sista parkeringen som ligger i direkt anslutning till kontoret. Nyfiken som jag var så var jag tvungen att ta hissen upp till översta våningen för att speja ut över parkeringen och försöka se om Irländarna var kvar eller inte.


Jodå, dom är kvar. Ingen skillnad på den punkten.


"Undrar hur folk kommer reagera?" tänkte jag och stod kvar och spejade mot infarten.
Där såg jag två mörkt klädda personer stå och prata. Efter några sekunder kom det en bil som svängde in på infarten. Men, då insåg jag att dom som stod och pratade inte bara var där för att dom råkat träffats just där. Det var helt enkelt vakter eller poliser som faktiskt avhyste bilister från att köra in på parkeringen!


Dom anställda på Tele2 och Ericsson blir alltså avvisade från sin egen parkering till favör av de Irlänska asfaltsarbetarna som inte hör hemma där.
Det var ju intressant.



En kollega kom precis in på jobbet. Tydligen så blev han anvisad att ställa sig på nästa parkering, som inte har använts av någon det senaste året, men som kostar 15 kr/tim.
Min kollega betalade 15 kr, som det kostar för en hel dag på vår ordinarie parkering, och fick en biljett som var giltig till 08:15 på morgonen. Får han böter så är det något riktigt fel på det här systemet, men vi får väl bara anta att det inte kommer patrullera några parkeringsvakter den här sommaren eller att dom har överseende med vad som står på parkeringsbiljetten.