lördag 25 juli 2015

Festdagen

Anna och Evelin ligger vid poolen. Jag har varit på apoteket som ligger 5km från hotellet och köpt paracetamol. Nu ligger jag på rummet och sett på Transformers Revenge of the fallen. William ser på iPad och tittar på tecknade transformers och Douglas sover. Kl är 13:18 och det börjar bli dags för lunch.

Vid poolen så tog ett portugisiskt par med två barn kontakt med oss. Dom bor och jobbar i Bankok och ska åka tillbaka idag och din hade ytterligare lite barnmedecin som dom erbjöd oss att ta. Dom kändes pålitliga och trevliga så vi tog emot koksaltlösning för näsan och Tempra Forte som dom sade innehåller Ibuprofen. Men när jag googlade på det så var det också paracetamol medicin. Men... nu har vi det så det räcker.

.....

Festen blev väldigt lyckad. Jag vart dock hemma med en sjuk William och en nu frisk,  utvilad och väldigt aktiv Douglas. Sjuuuukt jobbigt med en sjukling som inte äter och en bebis som inte kan sitta still utan bara vill ut och utforska. Men men... det gick ganska bra ändå.
Vid åtta kom Anna och avlöste mig och jag hann ner till festen lagom till muffins, dans, drinkar och efterfest. Allt var så fint och brudparet såg underbara ut. :-)