fredag 31 juli 2015

Jag antar att man blir starkare

Tisdag. Annas pappa är magsjuk. Jag spenderade dagen på sjukhuset med William. Han var väldigt tyst och lite rädd för att vara på sjukhus och han hade ont efter operationen, men han var stark och grät aldrig utan fokuserade på tv och ipad. Vi såg första Captain America filmen tillsammans även fast han är lite för liten för den. På kvällen kom Anna och bytte med mig och jag åkte tillbaka till hotellet. Där väntade Annas mamma på mig och när hon gått så läste jag saga med Evelin som var vaken. Sen åt jag en Club Sandwich på rummet och sen var det dags att sova.

Onsdagen började jag, Evelin och Douglas med frukost och sen gick vi till poolen. Annas bror och svägerska kom dit och höll oss sällskap. Jag kollar på skoj vad vårt rum kostar nu på bookings.com och ser att det verkligen kostar 24.000:- SEK per natt, precis som Anna hade hört av sin faster! Heeeelt sjukt!
Vid Douglas lunch så kom Anna och William tillbaka till hotellet. Gud vad glad jag var att se både Anna och William. Vi fortsatte bada en liten stund och sen gick vi alla ut och åt lunch på Green Bird. Jätte gott! :-)
Tillbaka till poolen och jag går iväg och får massage. När jag kommer tillbaka är det kalabalik! Evelin har blivit stucken av ett bi i ena tån! Personalen på hotellet vill nästan att vi ska åka till sjukhuset men det vägrar vi! Vi går till hotellrummet och beställde rumsservice pizza istället. Evelin är stark, får alvedon och gnäller aldrig om bisticket igen. :-)
Annas pappa är frisk nu, så hennes föräldrar erbjuder sig under dagen att passa barnen imorgon, så Anna och jag bestämmer att vi ska åka iväg och snorkla. Sweet, jag går och köper biljetter och när jag kommer tillbaka och precis har lagt mig i sängen så ringer Annas mamma och säger att hon blivit magsjuk! Trist! Jaha,  jag går tillbaka för att avboka vår utflykt men glömmer vouchern på rummet och den måste dom ha. Tillbaka till hotellet,  tillbaka till resebyrån. Nähä, då kan dom inte cancelera kreditkortsköpet i sin maskin påstår dom utan säger att jag måste kontakta kortutgivaren och be dom häva köpet! *suck*

Torsdag. Hela familjen åkte på utflykt med Annas pappa till zoot och såg på en show med sjölejon och sen med papegojor och tigrar. Man tycker ju synd om djuren som sitter i tråkiga och opersonliga burar. Men men...
Efteråt när vi kom hem så badade vi lite, Anna går och får massage och under tiden hon är borta så kommer det ett riktigt spöregn. Packningen blir blöt och jag springer fram och tillbaka med William, Douglas, barnvagn, väskor och kläder medan Evelin gladeligen fortsätter att bada. När Anna kommer springandes tillbaka är hon dyngsur. :-)
Sen gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta. Douglas fick rumsservice fried rice med kyckling innan. Vi går en stund på stan och letar restaurang och barnen gnäller och precis när vi hittar en så upptäcker vi att Douglas har kräkts. Tillbaka till hotellet och beställer rumsservice igen! *suck*
På fem kvällar har jag ätit ute en gång räknar jag ut. :-(

Fredag. Bästa dagen hitintills på Samui! Vi äter frukost. Jag åker till sjukhuset med William för att göra rent såret. När jag kommer tillbaka så badar Evelin och Anna sitter och pratar med sin kusin vid poolen. Annas bror och svägerska kommer dit och slutligen Annas föräldrar också. Vi pratar,  badar och har det trevligt. Anna och jag får lite egen tid och går söderut på stranden till Grand Centara hotellet där vi hade funderingar på att bo. Sen badar vi i havet och just där var stranden helt underbar. Sen joggar vi tillbaka till vårt hotell,  duschar och byter om lite snabbt innan vi går till Annas kusins hotell som ligger 50 meter från vårt och äter lunch. Annas andra kusin,  Annas farbror och faster ansluter också så vi blir elva stycken vid bordet. Efter lunchen passar Annas mamma William och Douglas. Jag,  Anna, hennes två kusiner och Evelin går längs stranden till Centara igen. Längs vägen stannar vi på The Library och dricker varsin drink. Vid Centrar skiljs vi åt med Annas kusiner och jag, Anna och Evelin badar lite i havet. Sen går vi tillbaka igen, gör oss iordning och möter samma gäng som vid lunchen på Centara och äter middag. Annas bror och svägerska äter själv på annat håll.
Middagen är jätte trevlig! Sista kvällen på Samui.
När vi kommit hem och lagt barnen så går jag och köper en stor resväska så att vi ska få lite mer plats när vi reser hem imorgon.
Anna sommar i mina armar när vi ligger och ser Hollow Man i sängen.

På Centara kostar en natt just nu drygt 3.000. Varför är vårt hotell så dyrt???