lördag 25 januari 2014

Lunginflammation: Dag 6

Lördag.
Natten blev som sagt jobbig vid 03 då huvudvärken och febern kom. För att inte ta Citodon för tätt så våndades jag fram till 0445 innan jag tog två tabletter. Provade med en Ipren som inte hade någon effekt.
Sen kunde jag sova fram till 0830 typ men låg och vilade i sängen fram till 1030 då jag la mig i saffan istället. Ingen feber eller huvudvärk. Så skönt.
Efter lunch så la jag mig i sängen och läste lite på iPaden. Efter ca en timma kom febern. Men ingen huvudvärk. Så jag tänkte att jag väntar med att ta någon tablett tills huvudvärken kommer. Efter ca två och en halv timme började det värka i huvudet och febern vägrade släppa från 40 grader så jag kapitulerade och tog två Citodon vid 1630. En timma efter det så är febern nere i 38.9 och huvudvärken är borta.

Känns lite konstigt att tycka att 38.9 är låg feber, men så är det nu.
Ikväll ska jag bara vila! Inga tvserier eller filmer.

...... straxt innan tolv på natten var febern, 39.8, och huvudvärken tillbaka. Två Citodon tog ner febern till 37.6 och tog bort huvudvärken.