söndag 26 januari 2014

Lunginflammation: Dag 7

Natten har gått bra.
Morgonen börjar 0730 med att huvudvärken är tillbaka och febern ligger på 38.6. Jag gör en tankevurpa och tänker att febern är 39.6 och provar två Alvedon istället för två Citodon. Precis när jag svalt tabletterna så kommer jag på att det inte är febern som är tillbaka utan snarare huvudvärken. Får se hur Alvedon biter på huvudvärken.....  

Kl 0900, Alvedon biter inte på huvudvärken. Provade med att komplettera med en Citodon vid 0830 men en tablett tar inte bort huvudvärken. Febern är nere i 37.8 nu, så Alvedon tar hand om febern.

0930 huvudvärken nästan borta och febern ligger på 37.7.

Kl 11. Tillbaka på St Görans Sjukhus med svärmor efter att ha pratat med läkare och klagat på att febern inte ger med sig på natten men framför allt att huvudvärken inte ger med sig om jag inte äter Citodon. Deras örontermometer säger att jag har 36.7 i temperatur.
Kan man lita på termometrar idag?
Har vi alldeles för varmt inne hos oss hemma??
Har i alla fall lämnat två nya blodprov nu och väntar på svar. Kanske byter dom antibiotika. 

1220
När jag skrevs ut i fredags så låg crp på 118.
Idag så låg den på 150. Så antibiotikan hjälpte inte utan nu fick jag Doxiferm istället.

Nu tar vi nya tag...