söndag 26 januari 2014

Lunginflammation: Dag 7 (del 2)

En uppenbarelsernas dag.


Efter att jag kom hem från St Görans Sjukhus idag så har jag känt mig friskare, starkare och piggare än på hela veckan. Nu är det kväll, kl 2112, och febern har förvisso återvänt men stannat på 38.3, men huvudvärken är i stort sett borta. Och detta trotts att jag inte tagit några tabletter sedan i morse mot feber och huvudvärk. Det enda jag tagit under dagen är två tabletter, enligt läkarens rekommendation, av det nya penicillinet. Jag har dessutom fått äran att få gå på toaletten för första gången på en vecka. För mig känns det som dagen då allt vände.

Jag kommer inte chansa. När det är dags att sova så tar jag två Alvedon för säkerhets skull men det känns verkligen som början på slutet.

Jag glömmer dock inte att läkaren sade att jag hade en sänka på 150 nu som beror på lunginflammationen så jag kommer nog vara hemma större delen av veckan. Känns dumt att chansa när man varit så dålig. Men får jag må såhär utan huvudvärk så blir det en enkel vecka. Blir jag pigg nog så kanske jag till och med kan jobba lite...